Jak zapewne wiecie samochody mogą być napędzane elektrycznie lub spalinowo. Modele spalinowe mogą mieć silniki żarowe czyli wykorzystujące do zapłonu wysokie ciśnienie i żarzącą się święcę. W silnikach typowo modelarskich używa się często potoczną nazwę dwusuwowe. Pracują na paliwie zawierającym metanol, nitro metan i olej syntetyczny.
Drugą możliwością dla modeli spalinowych jest silnik na benzynę tradycyjną, którą kupimy na stacjach benzynowych. Tego rodzaju napęd stosuje się w dużych modelach 1:5 i jest stosunkowo mało popularny.
Jeśli zastanawiacie się nad kupnem konkretnego modelu miejcie na uwadze kilka rzeczy:
1. Modele spalinowe z racji swoich gabarytów przypominają swoje pierwowzory co stanowi ważny czynnik decydujący o zakupie.
2. Czas jazdy samochodem elektrycznym ograniczony jest do pojemności akumulatora, a więc wystarcza na 10 do maksymalnie 30 minut.
3. Modele spalinowe wymagają większej konserwacji np. regulacja silnika, płukanie go po jeździe odpowiednim olejem.
4. Generalnie koszty utrzymania modeli spalinowych jest wyższy z racji uzupełniania baku paliwem modelarskim, który zresztą nie jest taki tani.
5. Modele spalinowe wytwarzają sporo hałasu, dlatego zapomnijmy o jazdach pod blokiem lub w przydomowych ogródku.
Jeśli po przeczytaniu tego posta nadal masz dylemat przed wyborem konkretnego modelu sugeruję wybrać się na wyścigi i zobaczyć na własne oczy jak to wygląda, o ile jeszcze tego nie zrobiłeś 😉